Ağırlıklı olarak gıda sektöründe faaliyet gösteren firmalar tarafından, markalarının ve ürünlerinin bilinirliğinin ve satışlarının arttırılmasına yönelik olarak indirimli veya hediye ürün verilmesi ve şifre gönderilerek çekilişe katılım sağlaması gibi yöntemler içeren promosyon kampanyaları düzenlenmektedir.
Söz konusu kampanyalara ilişkin 2020 yılında Ticaret Bakanlığına yapılan tüketici başvurularının miktarında önceki dönemlere kıyasen önemli oranda azalma olduğu memnuniyetle müşahede edilmiştir. Bununla birlikte, düzenlenen promosyon kampanyalarına ilişkin Bakanlığa ulaşan başvuruların önemli bir kısmının, tüketicilere vaat edilen promosyon ürünlerinin anlaşmalı noktalardan teslim edilmemesi, düzenlenen çekilişlere ilişkin şifrelerin ulaşmaması ile sorun yaşayan tüketicilerin mağaza görevlilerinden eksik ya da yanlış bilgi alması veya kampanya düzenleyicisi firmalarla irtibat kuramaması olduğu tespit edilmiştir.
Bu itibarla, promosyon kampanyalarına ilişkin Bakanlığa ulaşan tüketici başvuruları 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ikincil düzenlemeleri çerçevesinde Bakanlığın bünyesinde bulunan Reklam Kurulu tarafından incelenmekte olup, tüketicilerin aldatıldığı ve yanıltıldığının tespiti halinde ilgili mevzuat hükümleri kapsamında bu duruma yol açan firmalara idari yaptırım uygulanmaktadır.
Bu çerçevede, düzenlenen promosyon kampanyalarına ilişkin olarak ortaya çıkması muhtemel tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi amacıyla reklam ve tanıtım araçlarında açık ve yeterli bilgilendirmelerin yer alması ve tüketicilerle birebir muhatap olan mağaza görevlilerin kampanya şartlarına ilişkin yeterli bilgiye sahip olmalarının sağlanmasının sağlıklı bir iletişim ortamı tesis edilmesi bakımından önem arz ettiği değerlendirilmektedir.
Özellikle gıda sektöründe faaliyet gösteren ve önümüzdeki dönemde promosyon kampanyası düzenlemeyi planlayan Odamız üyesi firmalar tarafından yukarıda belirtilen hususlara ilişkin gerekli tedbirlerin alınması ve azami özenin gösterilmesini rica ederiz.
Üyelerimize duyurulur.
Yayınlanma Tarihi:
15-02-2021