Mustafa Kemal ATATÜRK
Sürdürülebilir İhracat Serüveni Eğitimi

 

Sayın Üyemiz,

Firmalarımızın ihracatta var olan başarılarının arttırılması, ihracatı olmayan firmalarımızın ise ihracata başlamalarına yardımcı olmak amacıyla “Sürdürülebilir İhracat Serüveni” başlıklı bir program eğitim programı organize edilmiştir.

Sürdürülebilir İhracat Serüveni konulu sertifikalı eğitim programı 20 Aralık 2022 – 12 Ocak 2023 tarihleri arasında İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda gerçekleştirilecektir.

Sürdürülebilir İhracat Serüveni programı; uygulama süreleri hariç olmak üzere, 20 Aralık 2022/12 Ocak 2023 tarihlerinde 8 gün olarak 09.300-17.30 saatleri arasında İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası Hizmet Binası Konferans Salonu’nda fiziki olarak gerçekleştirilecektir.

Eğitime son başvuru tarihi 19 Aralık 2022 saat 12.30’dur.

Eğitime katılım kontenjanlarla sınırlıdır.

Eğitime başvuru için aşağıda yer alan kayıt formunu doldurarak kayıt olmanız gerekmektedir. Başvuru formuna ayrıca buradan ulaşabilirsiniz.

EĞİTİMİN AMACI:

  • Firmalarımızın Güncel İhracat araçlarını kullanarak sürdürülebilir ihracata geçebilmesini sağlamak,
  • Hedef pazarları bilerek odaklı stratejilerin geliştirilmesini sağlamak,
  • Ülke bazlı pazara giriş ve pazarlama stratejilerin geliştirilmesini sağlamak,
  • Hedef pazar matrisi, ürün matrisi, ihracat eylem planı, dış ticaret ve ticari istihbarat sistemi kılavuzunun firmaya özel oluşturulmasını sağlamak,
  • Detaylı pazar araştırması yapma yetkinliği kazanmak,
  • Hedeflenen ülke ve ürüne göre odaklı çalışma yetkinliği kazanmak,
  • Ticari istihbarat kaynaklarını kullanım yetkinliği kazanmak,
  • Müşteri bulma tekniklerini uygulama yetkinliği,
  • Teslim Şekilleri operasyonu ve Teslim Şekline uygun fiyat verme yetkinliği,
  • Dış Ticarette Ödeme Şekilleri ve tahsilât risklerini minimize etme yöntemlerini uygulama yetkinliği.

EĞİTİMCİLER:

  • M. Özgül KARAGÖZ
  • Sertaç SAL
  • Çağla ÇAKIR
  • Cengiz ÖZCAN

               EĞİTİM İÇERİĞİ

            1 . Hafta ( 20 – 22 Aralık 2022 )

 

1. Gün 20 Aralık Salı

09:30 - 09:40

Açılış ve Tanışma                                                                                               

09:40 – 10:40

Firmalar hk. genel bilgi alınması

10:40 – 10:50

Kahve Arası

10:50 - 11:30

ULUSLARARASI TİCARETTE TİCARİ BİLGİNİN ÖNEMİ - İnternetten ve diğer on-line kaynaklardan pazar ve müşteri araştırması yapma - Dünyadaki değişimlerin etkileri ve uluslararası pazarlamanın aldığı yeni biçim Ticari bilgi ve kapsadığı alan - Ticari bilgi kaynakları - Ticari istihbarat -Milyonlarca firmaya ulaşmak (örnek)

11:30-12:30

ÇAĞDAŞ İHRACATIN STRATEJİSİ  - Hedef Pazar anlayışı neden gereklidir? - İhracatta Hedef Pazar Seçimi  Hedef Pazar Seçimi Kriterleri -İhracatta Pazarlama Araştırması 

12:30-13.30

Öğlen Yemeği

13:30 - 14:30

HEDEF PAZAR TESPİTİ UYGULAMASI (katılımcıların birinin ürünü bazında araştırma yapılarak) - GTİP tespiti - Dünya ölçeğinde ithalatçı ülkelerin tespiti - Büyüyen pazarlar - Rakipler - Büyüme eğilimi olan pazarlar

14:30 – 14:45

Kahve Arası

14:45 – 17:15

HEDEF PAZARLARIMIZIN BELİRLENMESİ - Diğer faktörler - En önemli 5 pazarın belirlenmesi – Diğer pazarların değerlendirilmesi ve kategoriler - Rekabet analizi, Uzaklık, Vergiler - Ülkenin yapısı ve kültürel durum, Yasal durum vb. - Tarife dışı engeller ve diğer faktörler

17:15 – 17:30

Soru ve Cevaplar 

 

2. Gün 21 Aralık Çarşamba

09:30 – 12:30

Hedef Pazar Çalışmaları

12:30 – 13:30

Öğlen Yemeği

13:30 – 15:30                   

HEDEF MÜŞTERİ  ARAŞTIRMA TEKNİĞİ  - Hedef müşteriler - Müşteri  tipleri - Bölgesel tespitler (örnek) - Hedef pazara seyahat  - Stratejik üstünlük

15:30 – 15:40

Kahve Arası

15:40 - 17:30

Pazara Giriş Kriterleri - Distrübütör Seçme Kriterleri - Ürün Matrisinin Yapılması - Dış ticaret Departmanı eksikliklerinin gözden geçirilmes

3. Gün 22 Aralık Perşembe

09:30 – 12:30                   

İletişim - İhracatta Yazışma Şekli Örnekleri - Doğru İletişim ve Satışta Mikro İfadeler

12:30 – 13:30

Öğlen Yemeği

13:40 - 17:30

Fuar ve Sergiler - Hedef Pazarda Fuar Tespiti - İhracatçının Fuarlara Hazırlanması - Stratejik Fuar Yaklaşımı ve Gereklilikleri -İhracat Teşvikleri

 

 

2. HAFTA 27 – 29 Aralık 2022

1. Gün 27 Aralık Salı

09:30 – 11:30                   

KONŞİMENTO İNCELEMESİ- Konşimento ile Stratejik Pazarlama - Ticari İstihbarat Kaynakları

11:30 – 11:40

Kahve Arası

11:40 - 12:30

Müşteri Bulma Teknikleri - Hedef Pazarda Hedef Müşteri Uygulaması 

 

12:30 – 13:30.                  Öğlen Yemeği

13:30 – 15:30                   

SEÇİLEN PAZARLARDA ARAŞTIRMA TEKNİĞİ - Bölgesel tespitler (örnek) - Hedef pazara seyahat -Stratejik üstünlük

 

İhale veri tabanları

15:30 – 15:40

Kahve Arası

15:40 - 17:30

İHRACATIN ARAÇLARI - Dolaylı ve direk araçlar - İhracat Pazarlamasında Tanıtım  - Araçların etkileri ve doğru kullanımı - Hedef odaklı ihracat

 

                             2. Gün 28 Aralık Çarşamba

09:30 – 09:45

Tanışma

09:45 – 11:30                   

 Uluslararası Ticaretin Genel Kuralları  - Dış Ticaretin Temel Esasları - Gümrük ve Kambiyo Mevzuatı

11:30 – 11:40

Kahve Arası

11:40 - 12:30

 Dış ticarette Teslim Şekilleri INCOTERMS 2020 Kuralları - E,F,C,D Grupları ve Sigorta - Ödeme Şekilleri ve Taşıdıkları Riskler

12:30 – 13:30                     Öğlen Yemeği

13:30 – 15:30                   

Uluslararası Ticarette Kullanılan Evraklar ve Atölye Çalışması  - Dış Ticarette Belgelerin Önemi  - Proforma Fatura, Çeki Listeleri  (Tanımı, İşlevi ve Örnek Çalışma)  - Ticari Faturalar ve Original Fatura  - Diğer Faturalar ( Navlun Fat., Konsolosluk Fat. Vb.)

 

15:30 – 15:40

Kahve Arası

15:40 - 17:30

Yükleme Belgeleri ( Çeki Listesi ve Koli Listesi)  - Sevk belgeleri - Konşimento (B/ L) ve Çeşitleri - Menşe Şahadetnamesi, ATR Belgesi, EUR1 ve Taşıdığı Önem Dış Ticarette Kullanılan Diğer Belgeler (Gözetim Belgesi, Ekspertiz Raporu, Sağlık Sertifikası, vb.

3. Gün 29 Aralık Perşembe

09:30 - 11:30                   

Ürün konumlandırma ve pazardaki ürün politikaları

11:30 – 11:40

Kahve Arası 

 

11:40 - 12:30

Marka, Patent ve sertifikasyon konusunda bilgilendirme,

12:30 – 13:30                   Öğlen Yemeği

13:30 – 15:30                   

Sevkiyat Şartları, Tedarik zinciri ve Lojistik üzerine

Konumlandırma

15:30 – 15:40

Kahve Arası

15:40 - 17:30

Akreditif

3. Hafta 11- 12 Ocak 2023

1. Gün 11 Ocak

19:30-19:45

Tanışma

09:45 – 12:30                   

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ  - Sosyal medya platformları tanımak ve dinamiklerinin kavranması (Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Snapchat, Youtube, Pinterest, Scorp)  - Sosyal medyada hedef kitleye belirleyerek etkin içerik oluşturma ve yönetimi, Sosyal medyada hedeflere, tanıtımlara yönelik hedef kitle seçimi, analizi ve yönetimi,

12:30 – 13:30

Öğlen Yemeği

13:30 - 17:30

Sosyal medya platformlarında reklam oluşturma, reklam çeşitlerini bilme, bütçe yönetme ve hedef kitle oluşturarak yayınlama, strateji örneklerini inceleme ve fikir sahibi olma - Sosyal medyada etkin kampanya yönetimi ve viral pazarlama yöntemleri - Sosyal medyada monitoring araçlarının yönetimi ve raporlama faaliyetleri,ölçümlenmesi -Sosyal medyada firma ya da markayı parlatmak için yapılmaması gerekenleri tespit etmek ve uygulamak

 

2. Gün 12 Ocak

09:30 – 11:30                   

 İhracat Eylem Planının Oluşturulması (Uygulamalı)

11:30 – 11:40

Kahve Arası

11:40 - 12:30

Pazarlama Stratejisi Oluşturma (Uygulamalı)

12:30 – 13:30.                   Öğlen Yemeği

13:30 – 15:30                     

Dış Ticaret ve Ticari İstihbarat Kullanım Kılavuzu Oluşturulması

(Uygulamalı)

15:30 – 15:40

Kahve Arası

15:40 - 17:30

Firmaların sonuç raporlarının incelenmesi Kapanış

 

Yayınlanma Tarihi: 09-12-2022

BAŞKANIN MESAJI
ETKİNLİK TAKVİMİ
E-BÜLTEN
ANKET
Duyurularımızdan Nasıl Haberdar Oluyorsunuz?