Orman Genel Müdürlüğü'nden alınan yazıda, oduna dayalı orman ürünlerinin son depolardan nakledilmesinde 15 Ekim 2025 tarihinden itibaren elektronik taşıma belgesi (ETB) düzenlenmesi uygulamasına geçilecek olup bu belgenin düzenlenebilmesi için müşteri, müşteri sistem sorumlusu, kullanıcılar ve nakliyat vekâleti verilen kişilere ait cep telefonu numarası, e-posta adresi gibi bilgilerin güncel olması gerektiği bildirilmektedir.
Müşterilerin; müşteri kaydında bulunan firma sorumlusu telefonu ile müşteri sistem sorumlusu telefonunu kontrol ederek hatalı ise ORBİS'ten e-satış vergi kaydının bulunduğu işletme müdürlüğüne dilekçe vererek düzeltmesi gerekmektedir. E-satış üzerinden nakliyat vekaleti verilen kişilere ait cep telefonu verilerinin ise müşteriler tarafından kontrol edilerek e-satış üzerinden eski kaydın pasife alınarak yeni vekalet kaydı oluşturulması gerekmektedir. Aksi takdirde ETB düzenlenemeyecek olup müşterilerin mağduriyet yaşamaması için söz konusu bilgilerini kontrol ederek güncellemesi gerekmektedir.
ETB onayı imza yerine geçeceğinden dolayı onaylanan ETB müşterinin esatıs.ogm.gov.tr internet adresindeki nakliyelerim sekmesi altına pdf olarak kaydedilecek olup, müşterilerimiz nakliye tezkerelerine buradan ulaşabilecektir. Ayrıca firmanın müşteri sistem sorumlusuna yine https://esatis.ogm.gov.tr/ adresindeki bildirimler bölümüne uyarı gönderilecektir.
Yukarıda belirtilen işlem adımlarının sağlıklı yürütülebilmesi için ORBİS'te yer alan müşteri, müşteri sistem sorumlusu, kullanıcılar ve nakliyat vekâleti verilen kişilere ait cep telefonu numarası, e-posta adresi gibi bilgilerin güncel olması ÖNEM arz etmektedir.
Üyelerimize duyurulur.
Yayınlanma Tarihi:
27-10-2025